Często zapominamy jak bardzo ważna jest wentylacja w przedsionku. Przy zróżnicowanych warunkach pogodowych z wysoka wilgotnością powietrza oraz wahających się temperaturach powstaje woda kondensacyjna, szczególnie w przedsionkach wykonanych z materiałów syntetycznych. Woda tworzy się najczęściej przy powierzchni dachu i zbiera się na dachowych rurkach stelaża. Dlatego tak często tworząca się woda kondensacyjna mylona jest z nieszczelna powłoką przedsionka. Aby zapobiec temu problemowi należy zostawiać wywietrzniki w przedsionku zawsze otwarte, szczególnie, kiedy nie przebywa się w przedsionku dłuższy czas. Cyrkulacja powietrza może zostać zwiększona poprzez podniesienie dolnych fartuchów. Jednak w ekstremalnych warunkach nie jesteśmy w stanie całkowicie poradzić sobie z problemem wody kondensacyjnej. Aby go zminimalizować należy przestrzegać porad dotyczących częstego wietrzenia przedsionka oraz położenia pod podłogą przedsionkową plastikowego podkładu, aby nie wzrastała wilgotności od podłoża.

Leave a reply